Een moment van rust! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Een moment van rust! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Een moment van rust!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

16 April 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Ja, daar zijn we dan weer het heeft even geduurd, maar ik leef nog. Om het geheugen nog even op te frissen: Mijn naam is Niek Boerhof en ik zit voor mijn studie (Technische Bedrijfskunde) een half jaar in Amerika. Weet u het weer? Ja, mooi dan kunnen we nu weer verder (Zo niet lees dan al mijn vorig blogs eerst!). Ik heb het namelijk met een reden gedaan en wel om de volgende. Als eerste reden wilde ik jullie als mijn vaste volger wat rust geven naar mijn vorige blog. Aangezien deze wel aan de lange kant, maar toch hoop ik dat jullie er van genoten hebben. Te tweede reden zal ik wel iets meer over vertellen. Je wilt het misschien niet geloven, maar ik had het DRUK!

Na terug gekomen te zijn van onze geweldige ‘Spring Break’ begon het echte leven weer. Er stonden voor die week nog verscheidene opdrachten op het programma dus ik viel met mijn neus dus gelijk weer in de boter. Het medicijn hard aan de slag en gewoon je opdrachten maken. Dat gaat me eigenlijk steeds beter af. Ook al vind ik de meeste opdrachten soms een beetje kansloos, maar goed het levert wel punten op. Ondertussen moest er ook nog van alles geregeld worden voor onze Nederlandse tentamens. Aangezien ik niet zoveel zin heb in een half jaar langer naar school te gaan moet ik in Amerika maar wat extra werk verzetten. Om half 12 begon dan mijn wel verdiende weekend (al zeg ik het zelf). Het weekend bestond voornamelijk uit slapen en niks doen. Vrij saai dus, maar is ook wel is lekker hoor.

In de week die volgde werd er voornamelijk weer hard geleerd. Aangezien ik op die vrijdag mijn eerste Nederlandse tentamen had. Het valt best nog wel tegen, want ik moet natuurlijk ook gewoon mijn wekelijkse opdrachten hier doen en dan ook nog extra leren. Deze week was het gelukkig nog maar één tentamen volgende week namelijk drie dus dat wordt nog gezellig. Voor de rest in deze week niet zoveel beleefd. Tot het weekend natuurlijk weer voor de deur stond. Wij (Jerry en ik) gingen avond eten bij onze vriend AJ. Hij had ook nog wat andere mensen uitgenodigd. Waaronder twee uit Frankrijk en deze zouden dan een Frans gerecht voor ons maken. Ik u wel vertellen dat het heerlijk was, maar hoe het heet geen idee. Koken interesseert mij dan ook niet zoveel, op eten des te meer. De rest van het weekend bestond voornamelijk uit leren, leren en nog is leren. Zondagmorgen ben ik ook nog met een groepje van mijn Hall naar de kerk geweest. Dit was wel even wat anders dan ik altijd gewend ben. Er waren ongeveer 50 mensen en de hele volgorde was anders, maar wel interessant om dat ook is mee te maken.

De week van de waarheid bracht dan eindelijk aan. Na de lessen proberen zo goed mogelijk te leren. Wat niet altijd goed wil (motivatie problemen enzo). Onze Nederlandse tentamens moesten wij op donderdag 1 en vrijdag 2 maken. Kregen wij op woensdag ook nog te horen dat wij maandag nog een tentamen hadden alleen dan van een vak van hier (Net of ik niks anders te doen heb). De tentamens gingen wel redelijk is even afwachten wat de cijfers zijn, maar laten we maar het best hopen. Dit weekend zouden ook mijn ouders komen, dus het weekend was ook al helemaal vol gepland. Tegen het eind van de middag hoorde ik wat Nederlandse stemmen in de gang. Ja, hoor daar waren ze dan eindelijk. Die dag heb ik mijn ouders even de campus laten zien en zijn we daarna wat gaan eten op de campus. Na het eten ze naar het hotel gebracht en zelf ook maar mijn bedje opgezocht.

De volgende morgen stond namelijk Devils Lake National Park op het programma. Na een anderhalf uur in een veel te grote pick-up te hebben gereden (Me ouders rijden een Dodge Ram 2500, nieuwsgierig? Zoek maar even op Google). De naam zegt het natuurlijk al Devils Lake is een behoorlijk groot meer wat tussen de bergen in licht. Het was heel mooi om te zien en we hadden gelukkig het weer ook nog is mee. Het was namelijk rond de 25 graden Celsius wel te verstaan! Bij het park ook nog een hike gemaakt door de rotsen, heel mooi om te doen en zo had je nog een beter uitzicht over het meer. Lekker geluncht met een prachtig uitzicht en na de lunch, maar weer richting die grote bak! Daarna zijn we nog naar een ander natuurlijk brug gereden. Helaas heb ik geen foto’s die staan allemaal op de camera van me vader. Het was rond 4 uur dat wij weer richting Platteville zijn gegaan. Voor het avondeten gingen we naar de plaatselijke pizzeria “Steve’s Pizza” na het eten hebben we nog weer wat bij gekletst en toen was de dag alweer voorbij.

Op zondag waren de plannen heel groot, maar de uitvoering toch wel een stukje minder. Het was deze dag namelijk zo warm rond de 30 graden, dus echt heerlijke weer. In de middag wat spelletjes gedaan en me ouders met wat mensen van hier laten kennismaken was allemaal heel gezellig. Ook hebben we de hele reis uitgestippeld die ze gaan maken. Mijn ouders gingen rond 5 uur weer naar het hotel, want ik moest namelijk nog wat leren voor het tentamen van maandag. Voor mij begon het gebruikelijke ritueel weer op zondag, de was doen en onder de was studeren. Volgens mij heb ik echt nog nooit zoveel in mijn leven gedaan als hier. Ja, wonderen bestaan nog in de wereld.

Dan zijn we nu alweer aanbeland bij de afgelopen week. Op maandag de toets gemaakt en die veel gelukkig aardig mee, dus die heb ik wel gehaald. Voor de rest van de week lekker niks doen en uitrusten. Bij komen van alle die drukke weken die nu gelukkig achter mij liggen (heb ik ook wel verdiend). Zo als de titel ook al zegt een moment van rust. Wat nog wel leuk is om te vermelden is. Het weer wordt beter en beter. Afgelopen week was het elke dag rond de 25-30 graden en dan kun je hier gewoon in de korte broek lopen heerlijk! Één minpuntje op het moment van schrijven sneeuwt het hier! Welkom in Wisconsin!

Na dat was het dan weer voor deze keer. Het verhaal is alweer langer geworden dan ik gedacht had. Het aftellen is hier al begonnen nog maar 4 weken school en 18 les dagen. Dus voor je het weet ben ik er alweer. Om mijn blog af te schrijven zal ik nog even vertellen wat er allemaal op de planning staat. Moet aankomende week nog even 4 dagen naar school en daarna is de April break (lang weekend). Tijdens deze break hebben wij natuurlijk grote plannen, we gaan Canada. Via Detroit rijden we naar de Niagara Falls (Canadese kant) daarna rijden we door naar Toronto. Daarna verwachten we dat wel weer richting Platteville moeten, dus staat ons nog een heel vet avontuur te wachten.


See you in a bit!


Ps. Voor iedereen van wie ik de groeten moest doen aan mijn ouders. De groeten terug!

  • 16 April 2011 - 17:21

    Roanne:

    Weer een lekker verhaal Niek!
    Enne studeren onder de was? Lijkt me toch lastig met al die sokken en onderbroeken over je hoofd:P

    We kunnen aftellen!!
    Tot snel.
    Xx

  • 18 April 2011 - 04:15

    Johan:

    He niek je bent een beetje optimistisch,, we hebben nog 5 weken les!

  • 18 April 2011 - 12:16

    Heleen:

    Hee Niek ;)
    Leuk verhaal, tof hoor naar een Amerikaanse kerk :p Dat lijkt me ook wel eens lachen om mee te maken!

    Jeetje jij komt alweer snel terug!
    Geniet er nog even van haha

    Liefs Heleen

  • 18 April 2011 - 14:16

    Niek Boerhof:

    Johan!

    Nog 4 les weken! die laatste week heb je de toetsen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 28905

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: