Plans are Changed! - Reisverslag uit Sulphur Springs, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Plans are Changed! - Reisverslag uit Sulphur Springs, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Plans are Changed!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

15 Mei 2011 | Verenigde Staten, Sulphur Springs

Ja, u leest het goed de planning is een beetje veranderd. Heeft allemaal hele nare gevolgen voor mijn, maar daar later meer over. Laat ik eerst maar is beginnen met dat het nog hartstikke goed met mij gaat en dat ik op moment van typen alweer één dag vakantie heb. (goh wat vervelend) Het schooljaar zit er alweer op. Afgelopen semester is echt voorbij gevlogen. Voor ik het wist zat alles er alweer op en aan het eind van je tijd ga je dan een beetje terug kijken wat je zoal gedaan hebt. Dat terug kijken was ik nogal lang mee bezig, want ik heb hier echt verschrikkelijk veel beleefd en ontzettend genoten.

Mijn tijd in Platteville was echt geweldig. Waar het plekje misschien niet super aantrekkelijk is en het weer nou ook niet van naar huis schrijven is was het campus leven toch wel een belevenis. Ik zal eerst nog even vertellen wat ik heb beleefd na Eastern Break. Na de break was het nog maar 2,5 weekje les en daarna zouden wij de tentamen week hebben. Nou ben ik niet echt een persoon wat van de tentamens houd, maar goed het is niet anders. Tot mijn grote spijt kregen we de ene naar de andere afzegging van de tentamens. Uit eindelijk kwam het er op neer helemaal geen tentamens. (goh wat vervelend) Er moest natuurlijk nog wel wat gebeuren aan toetsen enzo, maar die tentamens was toch wel een pak van mijn hart. Zoals ik misschien al in mijn vorige blog had verteld hadden we grote plannen voor de laatste week, alleen deze zijn een beetje gewijzigd.

Jerry en Dennis hadden het idee om een week eerder aan hun roadtrip te beginnen. (groot gelijk hebben/hadden ze) Zij rijden namelijk eerst naar Washington DC., Florida en tot slot richting California (niet verkeerd toch). Door deze planning werd ook mijn hele schema in de war gegooid. Ik had namelijk nu meerdere opties namelijk: Ik kon 10 dagen in Chicago gaan zitten in mijn eentje (Expensive en beetje saai zo alleen) of Ik kon nog een week lang in Platteville blijven (geen auto en ook saai). Toen kwam ik met het geweldige idee om een bezoekje te brengen aan ome Hans. (die woont namelijk in Texas) Ik mijn oom opgebeld en het was allemaal prima, dus ticket geboekt. Op het moment van schrijven zit ik nu dan ook op het vliegveld te wachten tot ik richting Dallas vlieg. Daar zal ik dan 10 dagen blijven en daarna terug naar Chicago en naar huis. Zoals, ik al zei de wijzigingen zijn echt heel vervelend. Het is in Texas op dit moment maar rond de 30 graden en 10 dagen vakantie vieren wie wil dat nou niet. Het lijkt me ook hartstikke leuk om mijn oom is te bezoeken, dus zo sla ik meerdere vliegen in één klap.

Nog even terug naar Platteville, de laatste paar dagen was het echt geweldig mooi weer (zou tijd worden). Aangezien wij toch niet zo heel veel meer te doen hadden konden we ook nog af en toe even in de zon liggen (goh wat vervelend). Maar goed er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Dat laatste kwam toch wel steeds dichterbij. De laatste paar dagen hebben we dan ook op alles geproost, omdat het toch laatste keer enzo zou zijn. Op donderdag begon onze afscheidstournee (Jerry en ik). Eerst even langs onze grote vriend en wereldreiziger AJ, daarna snel terug naar de hallen en hebben daar nog het nodige sapjes achter over getikt. Die avond hebben we ook al gelijk afscheid genomen van de nodige mensen. De volgende morgen vroeg op, want de koffer moest gepakt worden en de hele kamer moest schoon. Om elf uur was ik hiermee klaar en daarna zijn we begonnen aan afscheidstournee 2. Langs heleboel medewerkers van de campus en onze docenten natuurlijk. Daarna was het tijd om de auto te pakken en af te taaien. Dit ging alleen zo maar niet, we kregen nog een tekening van alle RA’s van onze hal en nog een heleboel knuffels van mensen. Om 3 uur stond er een heel afscheidt comité klaar om ons uit te zwaaien. Toch nog wel lastig om mensen waar je een half jaar mee hebt opgetrokken vaarwel te moeten zeggen. Toen iedereen geknuffeld en vaarwel gezegd zijn we weg gereden (natuurlijk onder flink getoeter).
Ik stop nu even snel met schrijven, want ik kan inchecken. Wanneer ik bij me oom ben ga ik wel weer verder. Nou daar ben ik weer hoor, maar nu vanuit het zuiden van Amerika TEXAS!! Ik heb een goeie vlucht gehad en met een kleine 2 uur was ik al in Dallas. Daar werd ik al opgewacht door me oom, Bryan en Scott. Daarna in de auto gestapt en richting mijn ooms zijn huis gereden, onderweg ook nog een hapje gegeten in een heerlijk Mexicaans restaurant. In de avond ben ik naar een Nederlandse party geweest. Was wel gezellig met alleen maar Nederlanders enzo.

Toch nog even terug naar de tijd in Platteville. We gingen namelijk op vrijdagmiddag weg en op zaterdag zou ik pas gaan vliegen. Vrijdagavond zijn we langs Jordan geweest (Nederlander die werkt op de campus) en hebben daar wat filmpjes en bier gedronken. Bij Jordan hebben we ook geslapen en vanuit daar zijn we toen naar Chicago gereden.

De volgende (zondag) morgen vroeg op om Ajax te gaan kijken, maar helaas door wat internet problemen kon ik het niet volgen. Zoals de meeste misschien wel weten ben ik zeer tevreden met de uitslag. Kunnen we eindelijk die derde ster er is opnaaien. (mijn dag kan niet meer stuk). Voor de rest bestaat mijn verblijf hier in Texas uit een beetje niksen en wat werken. Een vakantie heb ik dan ook wel verdiend na al dat harde werken in Platteville (kuch).

Dit keer is het verhaal niet zo lang, maar goed ik heb dan ook niet geweldig veel beleefd. Ik kan alleen nog wel vertellen nog maar 9 dagen en dan ben ik weer terug in Nederland. Dan laat ik het nu voor gezien voor deze keer, see you next time.

Greetz

  • 16 Mei 2011 - 15:34

    Wilma:

    geniet er nog maar lekker van.

  • 16 Mei 2011 - 15:34

    Suzan:

    Hé Niek!

    Goed om te lezen dat je veilig en wel bent aangekomen bij Hans.

    We moeten nog wel snel een x skypen want voor je het weet ben je weer in nederland.

    Geniet nog even ontzettend van je vakantie want voor je het weet zit je weer gezellig met ons om de keukentafel al je verhalen te vertellen!

    Veel liefs! Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 28905

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: