Gewoon, omdat het kan! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Gewoon, omdat het kan! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Gewoon, omdat het kan!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

02 Mei 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Poging 3 en dat moet het er nu toch maar is van komen. Kan deze week niet echt de puf op brengen om wat te schrijven, maar goed dit ben ik natuurlijk wel verschuldigd aan iedereen die mij volgt. Na me zelf streng toegesproken te hebben toch maar begonnen. Ik denk dat het met de zomer te maken heeft hoe dichterbij die komt hoe minder zin ik heb om dingen te doen! Na mijn laatste blog heb ik alleen wel weer heel veel beleefd en wil dit graag met je delen.

Mijn vorige blog was geëindigd met het te vertellen over onze April break en waar dit allemaal ons naar toe zou leiden. Nou op donderdagmiddag was het dan weer zo ver. Dit keer de roadtrip naar Niagara Falls, Toronto en Detroit een trip van een kleine 1600 mijl (2560 Km). Rond 3 uur zijn we vertrokken met de Dutch Guys (Ja, beetje onze bijnaam hier) in onze super toffe ‘A-Team Van’. Het plan was om zo lang mogelijk door te rijden zodat wij op vrijdag de Niagara Falls konden bekijken. Dit hebben we dan ook gedaan en tot een uur of half 4 doorgereden. Toen de auto op een parkeer plaats gezet en een tukkie gedaan. Ideaal zo’n grote bus kun je met gemak in slapen en bespaart een hoop hotel kosten en dat allemaal maar voor 75 euries.

De volgende morgen was ik alweer vroeg wakker en heb ik de auto maar weer aangeslingerd en ben naar onze bestemming gereden. Aangezien ons is verteld dat de Canadese kant van de Falls veel mooier is dan de Amerikaanse moesten we bij Buffalo de grens over. We hadden geluk want er stond helemaal geen rij. De andere kant op des te groter 4 rijen dik van ik denk wel een kilometer. De douanebeambte ons allemaal lastige vragen stellen of we ook drugs of wapens mee hadden. We konden ons nog net inhouden, want onze hele kofferbak lag natuurlijk vol met machine geweren en explosieven. In het dorpje aangekomen moesten we toch eerst maar even weer naar onze geliefde Subway om een broodje te eten. I love it die gezonde broodjes van de Subway. Het was ondertussen 11 uur geworden en toen richting de werkelijke Falls gereden. Het begin leek wat suf, ik dacht werkelijk is dit alles, maar het bleek het kleine stukje waterval te zijn toen we iets verder doorreden zagen we de echt Niagara Falls. Snel maar een parkeerplaats opgezocht en even de toerist uithangen. Ons plan was om de boottocht te maken tot onder de watervallen, maar omdat er nog zoveel ijs lag was dit nog niet open. Als een goedmakertje gingen we maar beneden in de tunnels kijken. Zelf vond ik dit niet echt spectaculair, het was leuk om te zien hoor alleen ben er niet kapot van.

Na weer omhoog gekomen te zijn met de lift gingen we over de boulevard wat kijken naar de Falls. Het is echt heel mooi om te zien en als je dan hoort dat er 154 miljoen liter water per minuut naar beneden stroomt, dan denk je wel: Zo das best wel veel! Na nog wat mooie foto’s gemaakt te hebben zijn we het stadje even ingelopen om daar wat rond te neuzen. Hier kon je wel heel goed zien dat het heel toeristisch was (we waren ook al wat Nederlanders tegengekomen). Heel veel souvenirs winkels met rommel en heleboel spookhuizen voor de kinderen. Na een kop koffie en wat eten. Zijn we nog even naar het casino gegaan. Na het casino nog even weer bij de Falls gekeken en daarna weer in de auto gestapt richting Toronto. Een ritje van ander half uur (peanuts!) alleen een hotel/hostel vinden werd toch wel wat moeilijker. Alle Youth hostels zaten namelijk vol, dan maar op zoek naar een hotel. Gelukkig had Johan zijn Ipod mee en konden we online gewoon even ergens reserveren. Het mocht gelukkig zo zijn dat er nog wel wat kamers over waren en een goed hotel, dus daar maar de nacht door gebracht. Na ons gedoucht te hebben was het tijd om het nachtleven van Toronto onveilig te maken. In Canada moet je namelijk 19 zijn om te drinken dus niks illegaals en sneaky je bier op drinken in de States. Het enige nadeel is dat ze in Canada wel belasting heffen en dat daardoor een biertje 7 dollar koste (beetje balen). Het mocht de pret niet drukken en daarom in dat café maar één biertje gedronken en op naar de volgende. Onderweg werden we door iedereen aangehouden om in hun club te gaan feesten, maar niet heel veel trek in. Zeker niet wanneer we binnen gingen en er ook nog is 15 dollar entree vragen. Dan mag je van mij de boom in! Daarna nog naar een andere kroeg gegaan en toen het bedje op gezocht.

Zaterdagmorgen was de planning om er rond half 10 uit te gaan, zodat we nog konden genieten van het ontbijt. Alleen op één of andere manier was Jer zijn telefoon uit gegaan en geen wekker dus. Werd ik om half 11 in eens wakker, Holy cow! Geen ontbijt dus! Iedereen had er flink de balen van, maar goed is niet anders tas maar gepakt en uit checken. Een werknemer was het ontbijt nog aan het opruimen en er was nog wat over, dus wij nog maar even snel wat gepakt. Hadden we toch nog een win-win situatie, uitslapen EN ontbijt! Daarna de stad bezocht en Toronto is mooi! We hebben de CN tower gezien en een heel groot overdekte markt. De CN tower was echt super vet wat een uitzicht op 300 meter hoog. Voor de rest door de stad gelopen en nog even weer wat gedronken. Om 7 uur hebben we de auto weer aan getrapt en zijn we richting Detroit gereden. Aangezien dit de meeste onveilige stad is van Amerika zijn we maar aan de Canadese kant gebleven en hebben we bij het Caesar Hotel geslapen. Een kamer kost hier ongeveer 250 eurie per nacht per persoon en aangezien wij zo verschrikkelijk veel hadden gewonnen in het casino konden wij ons wel een plek bij het casino veroorloven. Op deze plek hadden we een heel mooi uitzicht over de nacht stad Detroit we sliepen namelijk op het parkeerdek van het casino en wel op de bovenste etage. Na om half 3 uit het casino te zijn gekomen hebben we heerlijk geslapen en daarna de volgende morgen onze tandjes te poetsen in het casino. (toch weer wat anders hé)

In Detroit stond het Henry Ford museum op de planning. Eerst nog even naar de Subway en daarna naar het museum. Een verschrikkelijk groot museum waar we 3 uur zoet zijn geweest. Alle bekende auto’s van de presidenten of Amerika staan in het museum, onder andere die van John F. Kennedy. Ook stond er een verschrikkelijk grote stoomlocomotief echt super tof. Voor de rest ging het museum over moderne geschiedenis: auto’s, vliegtuigen, stoommachines en stuff. Was zeker de moeite waard om allemaal te bekijken. Na het museum zijn we naar Chicago gereden om daar de nacht skyline te bekijken en ons maagje nog even te vullen. Dit was allemaal echt heerlijk en geweldig. Na het eten hebben we de auto maar aangetrapt en zijn we naar huis gereden. Hier kwamen we om half 3 in de nacht aan. Toen zat deze roadtrip er alweer op. We waren een dag eerder terug dan gepland maar vond ik niet heel erg konden we ook nog even relaxen.

De rest van de week was een vrij rustig en relax weekje. Tot het weekend natuurlijk weer aanbrak, er stond genoeg op de planning. Aangezien wij koninginnendag natuurlijk niet ongemerkt voor bij konden laten gaan hebben we dit op vrijdagavond maar gevierd bij AJ. Doormiddel van een heerlijk BBQ en wat sapjes. De volgende dag stond het internationale dinner op het programma. Dit was allemaal heel erg leuk, alleen een beetje weinig eten helaas. Voor deze week staat er ook niks bijzonders op het programma. We zijn alleen wel van plan om vrijdagavond naar Jordan te gaan (Nederlandse werknemer hier). Om daar is even ons helemaal vol te gooien en bij hem te pitten. De volgende dag gaan we dan even een balletje slaan op de golfbaan.

Er staat dus wel weer genoeg op de planning voor deze week. Het aftellen is nu echt begonnen nog minder dan een maand en dan ben ik er alweer thuis. (dus bereid u alvast voor) Ik hoop dat u weer genoten heeft van mijn verhaal. Ik wilde alleen nog even kwijt mocht u nog een reisleider nodig zijn voor een trip naar Amerika ik weet er nog wel één! Geïnteresseerd? Mail naar niekboerhof@hotmail.com U zult zich wel afvragen wat heeft deze titel nou te maken met dit verhaal. Nou gewoon, omdat het kan! En het kan dat ik deze super geweldige roadtrips maak! Lekker puh!

Adios Amigos

Ps. Foto’s van de trip zijn te vinden doormiddel van op deze link te klikken. http://www.jvkluitenberg.com/?page_id=264

• 03 Mei 2011 - 06:18

Suzan:

Ziet er weer goed uit Niekje!
    Liefs!

• 03 Mei 2011 - 06:19

Suzan:

Wow nog maar 22 dagen, zal me oren alvast voorbereiden whahaha XxX

• 03 Mei 2011 - 15:10

Wilma:

prachtig wat je daar allemaal ziet en meemaakt.
    Je komt nog wel aan de studie toch????

groet Wilma W