Groot - Groter - Grootst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Groot - Groter - Grootst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Groot - Groter - Grootst

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

16 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals de meesten van jullie wel weten woon ik in de big city Diever. Prachtig groot stad en gelukkig net iets je kleiner dan Amsterdam, maar New York is echt MEGA. Wat een stad je kijkt hier echt je ogen uit. Zal proberen een paar dingen hier te vermelden.

Zondag
In mijn vorig blog zei ik al dat we behoorlijk vroeg wakker waren en nog een beetje last hadden van een jetlag I think. 5 uur in de morgen is ook gewoon echt vroeg en dat voor een zaterdag. Aangezien we toch zo vroeg waren hebben we er maar gebruik van gemaakt en zijn rond 9 uur richting 5th avenue gegaan. (voor de mensen die het niet kennen de duurste straat van New York). Aan deze weg staan veel grote bedrijven, winkels en het ligt aan Central Park. We waren dus lekker vroeg onderweg, maar moesten nog wel even ontbijten. Wij dachten geen probleem in de stad die nooit slaapt. helaas toch nog wel een uur lopen zoeken en bij een hotdog uitgekomen. Heerlijk op de vroege morgen.

Op de 5th avenue zit ook het Empire State Building en dit gebouw stond ook op ons lijstje van wat wij wel wilde zien in New York. Toen wij bij het gebouw aankwamen stonden er natuurlijk alweer allemaal `legale` verkopers die je konden rondleiden. Een man hield ons aan en zei dat hij een perfect aanbod voor ons had. Er stond namelijk een rij van wel een uur en via hem konden we direct naar boven en kregen we zelfs nog een extra attractie om te bekijken. Het klonk verleidelijk $56,00 dollar. (ja ik hoor hem al aankomen voor de 3x opgelicht?) Nee gelukkig niet we konden het 'verleidelijke' aanbod afslaan en maar goed ook. Er stond helemaal geen rij konden zo doorlopen en waren stuk goedkoper uit. Boven op de ESB (86 verdiepingen) heb je een prachtig uitzicht op de stad en hier hebben we ook wat mooie foto's gemaakt. Foto's zijn te vinden via de link onderaan dit verhaal.

Ons volgende doelwit op 5th avenue was de Aplle store. Dit is een glazen cubus en daaronder zit de winkel. We kwamen daarbinnen en het leek wel lopende band werk. Echt full time verkoop ik denk dat er WEL 70 man personeel rond liep. Geweldig om te zien. Nadat Jerry zijn appeltje had gekocht konden we het Central Park in. Heel mooi park midden in New York. Alleen jammer dat er zoveel sneeuw ligt, maar dat heeft ook wel weer wat. In het park was nog een hele groep Nederlanders aan het voetballen. Het was dat ik mijn goeie schoenen aanhad anders had ik mijzelf denk ik niet kunnen inhouden. Na het Central Park zijn we maar is weer richting China town gegaan om even te relaxen en op te laden voor de stap avond.

Na heerlijk gegeten te hebben bij een cheap restaurant dachten wij wel is even flink te gaan stappen, maar helaas elke kroeg deurbeleid. Aangezien ik nog geen 21 ben kwam ik dus echt nergens naar binnen. Behoorlijk vervelend maar goed. Amerikanen hebben gewoon het beleid vanaf je 16e auto rijden en vanaf je 21ste drinken. We hadden nog wel een bar gevonden waar we wat konden drinken, maar was niet heel gezellig. Terug naar het hotel dan maar en ons eigen feestje maken.

Volgende morgen waren we allemaal toch wel weer redelijk vroeg wakker. Het wordt elke dag wat beter met het slapen. Rond een uur of elf richting Uptown gegaan om het American Museum Of National History te bezoeken (je weet wel dat museum van die films), maar eerst met de subway opzoek naar een Subway voor ontbijt/lunch. In het museum was echt een hele boel te zien en was ook wat groter dan wij verwacht hadden. van elk continent was wel iets te vinden qua geschiedenis en was interesant. Nu hebben we tenminste ons stukje cultuur ook weer gehad. Na het museum weer richting hotel en daar lig ik nu deze blog te typen en te wachten tot de foto's zijn upgeload.

De planning voor morgen is om naar Ground Zero te gaan en om het Vrijheidsbeeld te bezoeken. Kortom voor morgen staat er ook weer genoeg op het programma.

Ohja en voor de mensen die denken wat schrijft die jongen toch ontiegelijk veel op zijn blog. Ja dat komt nu heb ik er nog de tijd voor. Straks in Platteville moet ik natuurlijk continu studeren. Dus wees gerust de vaste volger krijgt het straks wat rustiger.

Ik hoop dat u/jij deze blog weer met plezier gelezen heeft. voor vragen of opmerkingen of andere dingen. Zet maar een berichtje onder het verslag.

Best regards,

Niek

Ps. Foto's zijn te vinden via

UPDATE: Om de foto's te zien moet je het hele stuk hieronder kopiëren. krijg het niet voor mekaar om helemaal onderstreept te hebben sorry.

• 17 Januari 2011 - 08:20

Mariët:

Best lastig dus dat je nog geen 21 bent:P

• 17 Januari 2011 - 10:14

Gerrut En Wilma:

nou daar valt heel wat te zien en te beleven.
    groeten van ons

• 17 Januari 2011 - 10:34

Roanne:

Mijn mond viel open van verbazing toen ik zag dat je alweer een blog had geschreven! Maar weer heel erg leuk om alles te lezen :)

Kus

• 17 Januari 2011 - 10:47

Axel:

Vast geen groningen fans die nederlanders;)? Haha veel plezier daar in de states Niek! En succes met het o zo harde studeren straks;)

• 17 Januari 2011 - 14:20

Heleen:

Leuk ook om de foto's te zien!!

• 17 Januari 2011 - 15:09

Trijntje:

Wat een foto's.
    En wat een volgepakte stad, je zou verdwalen.
    Die 2 pers. kamers wat knus haha
    Nog veel plezier de komende dagen.

• 18 Januari 2011 - 08:01

Ria Zantinge:

Mega stad zeg! Ga je niet zomaar even een wandelingetje maken...
    Veel plezier nog in New York.

• 18 Januari 2011 - 13:14

Michelle Muurling:

Mooie foto's! En wat een geweldige stad!
    Eh, die foto's in dat museum, zijn toch van die film? Had je niet even een foto kunnen maken van 'Dexter'? Het aapje? ;)

Heel veel plezier daar! :)

xxx