Under My Umbrella - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Under My Umbrella - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Under My Umbrella

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

18 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee mensen leuk dat jullie weer op wat voor manier dan ook weer op deze blog terecht zijn gekomen. De afgelopen dagen heb ik al heel wat beleefd, maar gelukkig bleef er nog genoeg over voor de afgelopen twee dagen. In deze twee dagen heb ik de mooie en eigenlijk ook wel wat minpunten gezien van New York.

Maandag
maandag morgen was ons plan om er vroeg uit te gaan en dan richting Downtown New York te gaan. Helaas hadden we een beetje vertraging. We hadden allemaal wat moeite om uit ons heerlijke queensize bedje te komen. Om half 11 stond we allemaal gereed en gingen we met de subway naar Downtown. We begonnen onze tocht toch weer typisch Amerikaans namelijk bij de Starbucks (echt heerlijke koffie daar) na wat gezeten te hebben zijn we richting Ground Zero gelopen. Helaas was er niet zoveel te zien. Ze zijn namelijk druk bezig om daar nieuwe gebouwen neer te zetten. We zijn wel het museum in geweest van 9–11. Dit was heel erg indrukwekkend. In het museum liggen resten van de twin towers en vele verhalen over slachtoffers. Ook is er een wand met alle gezichten van de mensen die zijn omgekomen. Daar wordt je toch wel een beetje stil van wat voor impact dit gehad heeft in Amerika. In het museum werd ook een film afgedraaid over het opruimen van alle resten. Een dag na de ramp kwamen er eens uit het niets 30.000 vrijwilligers om te helpen op te ruimen. Typisch Amerikaans en echt heel mooi om te zien hoe zij de slachtoffers en hun helden eren in dit museum.

Na het museum zijn we richting Wall Street gelopen het financiële hart van New York. Hier staan ook weer van die verschrikkelijke hoge gebouwen en ook weer veel te goed beveiligd. Op Wall Street zijn wij natuurlijk op de foto gegaan met de stier die daar staat. Beetje de über toerist uit hangen. Na Wall Street zijn we richting de have gelopen om de boot te pakken richting het Vrijheidsbeeld. Helaas konden we niet het Vrijheidsbeeld en het was ook nog behoorlijk koud dus maar besloten om niet heen te gaan. Heb ik in ieder geval nog een goeie reden om nog een keer naar New York te gaan. Geen slecht vooruitzicht dacht ik zo.

Via de pier zijn wij richting Brooklyn Bridge gelopen. Op deze brug heb je echt een fantastisch uitzicht over de hele stad. Hier hebben we ook een hele mooie panorama foto van gemaakt. Zal proberen deze zo snel mogelijk op de site te zetten. Na op de brug gelopen te hebben gingen we weer richting ons hotel. In het hotel hebben we lekker films gekeken en wat relaxen.

Dinsdag
Ons plan was om dinsdag naar het vliegdekschip in de Hudson te gaan. Helaas het is zo verschrikkelijk klote weer in New York dus hebben we dat maar geannuleerd. We moesten namelijk eerst maar is op zoek naar een paraplu, want het goot echt niet normaal. Eindelijk een paraplu gekocht bij zo’n chinees op de hoek, maar weer richting subway. Onderweg kregen we behoorlijk slecht beeld van het zo mooie New York. Het is hier met slecht weer gewoon een puinhoop. Straten staan blank diepe gaten in de weg lopen vol met water en het water loopt ook niet weg het riool in. We zijn met de metro naar Grand Central gegaan. Dit was echt super tof. Dit is het grootste station van de wereld. Het heeft. 44 perrons en 117 sporen. Echt super groot. In de hal van het station kun je echt adembenemend foto’s maken en dit hebben we dan ook maar gedaan.

Ondertussen kregen we al behoorlijk honger moesten toch maar is gaan brunchen, omdat we zo snel niets konden vinden zijn we ‘eenmalig’ naar de Mac geweest (sorry moeders zal niet weer gebeuren). Na het eten op zoek naar de M&M winkel. Via Time Square naar deze winkel, omdat Time Square in het donker toch echt veel mooier is dan overdag gaan we woensdag avond daar ook nog even heen. Eindelijk de M&M winkel gevonden en ze hebben daar echt alles wat met M&M’s te maken heeft. Grappig om te zien. Ook in deze winkel liep weer verschrikkelijk veel personeel en je vraagt je af wat doen ze eigenlijk, maar goed zal wel iets Amerikaans zijn.

Zijn nu weer op de hotel kamer en zijn weer lekker aan het relaxen. Als het goed worden onze pizza’s zo bezorgt en gaan we vanavond nog wat films kijken die we continu aan het downloaden zijn. Voor de laatste dagen staan er nog wel wat dingen op de planning. Op woensdag willen we nog naar het transport museum als we het kunnen vinden en anders gaan we naar de grote dierentuin in de Bronx (die is namelijk gratis op woensdag en dat klonk als studenten natuurlijk goed in de oren). Nog een paar dagen New York en dan kan het studeren beginnen in Platteville. Gelukkig hebben we daar ook eerst een weekend om op adem te komen en de omgeving te verkennen. Nou ik ga jullie weer verlaten tot volgende keer.

Teetn

• 19 Januari 2011 - 09:29

Wilma:

hoi niek
    moeten we soms ook een reisje boeken die kant op?
    groet gerrit en wilma

• 19 Januari 2011 - 09:51

Jannie:

Fijn dat jullie het daar zo goed naar de zin hebben. Geniet nog even van de vrije uurtjes.

• 19 Januari 2011 - 09:54

Roanne:

Volgende keer New York wil ik meeeee!! Klinkt heel leuk en gezellig daar.. Have fun!

• 19 Januari 2011 - 10:11

Gieneke Kiers:

hoi niek, ik geniet van je verhalen daar ik toch niets te doen heb.
    ga zo door ,veel plezier...

• 19 Januari 2011 - 10:40

Jolyn:

Wederom leuk verslag Niek!
    Blij dat jullie het naar je zin hebben.
    Ben wel erg benieuwd naar die foto's !!
    Groet'n uut Grunn

• 19 Januari 2011 - 14:56

Niek:

Hee mensen,

Echt heel leuk om al die reacties te lezen. Dat doet mij goed.
    Wilma ik kan iedereen aanraden om naar New York te gaan. Echt een super stad!

Jolyn foto's komen eraan!
    En zijn ook druk bezig met een filmpje!

• 19 Januari 2011 - 17:21

Pa En Ma B:

Hallo Niek
    Fijn dat jullie je in NY zo vermaken.
    Leuk om de belevenissen allemaal te lezen.
    Morgen (donderdag) een goede reis naar Chicago.
    Dan komt de harde werkelijkheid van het studeren wel erg dicht bij.

• 19 Januari 2011 - 22:36

Mart Smeets:

Ajax - Feijenoord: 2 -0
    (Kat in't bakkie)

• 19 Januari 2011 - 23:32

Mariët:

Hej broertje,
    Erg leuke verhalen allemaal om allemaal te lezen.. Wist niet dat je dat allemaal in je had:P Ook gezellig om je net nog ff gesproken te hebben.. en de uitslag van Ajax niet zelf op je site zetten he:P
    Kga nu echt slapen:D
    Liefs,