Woohoo Platteville!!!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Woohoo Platteville!!!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Woohoo Platteville!!!!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

25 Januari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Zo daar zijn we dan eindelijk aangekomen op de bestemming waar ik de aankomende 4 maanden zal vertoeven. Alleen voor dat we in Platteville aankwamen stond ons eerst nog de reis van New York naar Chicago en van Chicago naar Platteville te wachten.

We moesten om 11 uur uit ons hotel zijn en ondanks dat Johan niet al te snel was hebben we de deadline gehaald. Net het uitchecken hadden we een missie. De missie: veilig met al je koffers naar vliegveld te komen met de subway. Echt een hels karwei om met al die dikke koffers in de metro te zitten en over te stappen, maar gelukkig het is ons gelukt. We waren rond een uurtje of half 1 op het vliegveld en dachten we checken maar direct in is dat ook weer klaar. We via zo’n ding inchecken stond dat ons vlucht om half 7 was in plaats van 4 uur! Dat was balen aangezien de bus in Chicago wel om half 9 zou vertrekken en we dan niet op tijd waren geweest! Gelukkig konden we het zo regelen dat wel het juiste vliegtuig konden nemen. Om half 4 maar richting juiste gate lopen en dan het vliegtuig in! Helaas het ging toch iets anders dan geplant eerst had ons vliegtuig een half uur vertraging balen er was iets met de motor ofzo (toch wel een belangrijk onderdeel van een vliegtuig denk ik). Om half 5 gaf het boord al aan dat was pas om 5 uur zouden vliegen en om kwart voor 5 pas om half 6! Eindelijk om half 6 gingen we dan ook echt de lucht in! We hebben een filmpje gemaakt van het opstijgen en het landen! (ik zou zeggen bekijk het en oordeel zelf)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V8dM-MtK7NM

In Chicago zouden wij als het goed is worden opgewacht door mensen van de universiteit. Alleen 1 probleem deze stonden bij de internationale terminal. Wij vlogen nationaal dus geen mensen om ons op te wachten. Missie 2 vind de juiste terminal. Na wat rond gevraagd te hebben wisten we welke terminal het moest zijn dus wij met de trein naar terminal 5. Daar stonden gelukkig de mensen van de universiteit en gingen we met de bus (rit van 3 uur) richting Platteville. Ik moet zeggen die stoelen kon je best in slapen en heb dus ook niet veel meegekregen van het uitzicht! We werden naar de juiste hall gebracht en daar werden we opgevangen door een soort van afgevaardigde van de hall. Ik kreeg mijn kamer te zien en heb maar meteen proberen te slapen. Dit ging nogal lastig zonder kussen maar het is me gelukt.

Dag 1
De eerste officiële dag op de campus begon rond 9 uur! Moesten namelijk om 10 uur verzamelen bij het international office. Hier kregen we heerlijke donuts (als ontbijt) en wat drinken. Daarna begon onze introductie. We kregen echt de wereld aan informatie over echt van alles. Je kamer, Je roommate, de campus, het leren en het eten. Was allemaal wel nuttig, maar ze vertellen echt dan ook alles tot in de kleinste details. We moesten ook nog onze boeken ophalen die zijn hier gelukkig bij de prijs gratis (dat klinkt natuurlijk elke Nederlander goed in de oren). Aan het eind van de dag gingen we ook nog naar de Wall Mart. Hier heb ik mijn ogen uit gekeken. MEGA groot en ze hebben er echt alles. Even wat spulletjes gekocht zoals: eten, kussen, wasmand, eet bakjes (voor de cornflakes, wel handig dat je dat dan ook koopt en niet pas de volgende dag (A) ) en bekers. Tijdens de lunch hadden we AJ ontmoet hele tof gast en hij nodigde ons direct om vanavond naar zijn huis te komen off-campus. Dit lieten wij ons geen 2de keer zeggen en zo waren we de hele avond bij hem thuis! AJ maakt zijn eigen bier en ik kan zeggen dat smaakt best en naar meer! Rond een uur of 12 bracht AJ ons weer naar de Campus en ben daar maar lekker op mijn bedje MET kussen gaan liggen en snel in slaap gevallen!

Dag 2
Deze dag begon ook weer met introductie en kregen weer heel veel informatie. We hebben ook een rondleiding over de campus gehad en het is hier behoorlijk groot. In de namiddag heb ik mijn roommate ontmoet hij heet Mitchell, maar we moeten hem Mitch noemen. Hij is een leuke gast en ik kan het wel met hem vinden (scheelt toch weer een hoop). We hebben onze kamer ingericht en daarna heb ik al mijn spullen NETJES in de kasten gelegd. Het is nu echt mijn eigen plekkie! Ohja ik heb mijn naam ook maar veranderd in Nick! Ze kunnen namelijk Niek niet uitspreken, ach Nick is ook prima!

Dag 3
Dit was dan onze eerste vrije dag in Platteville, maar er stond genoeg op het programma. AJ had ons uitgenodigd om bij hem de halve finale van de Superbowl te kijken. De wedstrijd tussen de Green Bay Packers en Chicago Bears. De Packers komen uit Wisconsin en de Bears uit de staat er naast. Je moet deze wedstrijd vergelijken met Nederland – Duitsland in de WK finale. Om een uur of 11 waren wij bij AJ hier hebben we heerlijke soep gemaakt en wat broodjes gegeten voor aanvang van de match. Om 2 uur was de aftrap ik ging er maar is goed voor zitten. Het kon wel 3 uur duren zeiden ze. Na 20 seconden was al het eerste reclame blok echt ze zijn er dol op hier, één ding scheelt tijdens de Superbowl zijn het wel leuke reclames bedrijven maken er wat moois van. Om half 6 was de wedstrijd dan eindelijk afgelopen de Packers hadden gewonnen en het was echt één groot feest in het huis, geweldig om mee te maken! Rond uurtje of half 7 gingen we weer naar onze kamer en daar hebben we nog wat series gekeken met Mitch en Jerry. Morgen beginnen de lessen en ik had er wel zin.

Dag 4
Om 10 uur had ik mijn eerste les! Dus ik kon er gerust om 9 uur uit, het is namelijk 5 minuten lopen vanaf mijn kamer naar het gebouw waar ik les heb (beter dan die anderhalf uur van Diever naar Zwolle). De lessen gaan hier vrij snel, je hebt lecture classes en lab classes. De lecturce classes duren 52 minuten en de lab classes 2x 52 minuten. Het is hier allemaal wat technischer en meer praktisch. Kan er dus wel veel van leren en dat moet ook want daarom ben ik hier tenslotte. Aan het einde van de dag gingen we lekker sporten met Jerry en Mitch. De faciliteiten zijn hier echt geweldig bijna alles is nieuw en je kunt hier dus wel wat zweet druppeltjes kwijt. Na het sporten hebben we deel 2 van Spartacus gekeken en zo kijken we iedere avond een nieuw deel.

Dag 5
Vandaag moest ik er iets eerder uit dan gister had namelijk les om half 10. Na de les zijn we weer lekker gaan sporten (ja nu zijn we nog fanatiek XD). Na het sporten weer les en na de les lekker geluncht. In de middag weer naar de Wall Mart, want mijn voorraad voedsel was al behoorlijk geslonken. We hebben net ook nog een les gehad over American Culture Class en gaan nu zo deel 3 kijken van Spartacus XD.

Zo ik hoop dat jullie hebben genoten van dit behoorlijke lange verhaal, maar ik beleef hier ook zoveel leuke dingen en dat wil ik jullie niet onthouden. Ik zal binnenkort ook weer wat foto’s online zetten.


Ciao!!


Ps. Bedankt voor al jullie leuke reacties dat waardeer ik zeer!

  • 26 Januari 2011 - 06:00

    Nico En Yvon:

    Hey Niek,

    Mocht 't niet lukken met het gewenste beroep.....wordt boekenschrijver! 't Is elke keer weer een feesie om het verslag te lezen. Enne....wat betreft het filmpje van het vliegen.....lekker muziekie...(als de muizen van huis zijn zeg maar...?)

    God bless!

    Nico en Yvon

  • 26 Januari 2011 - 07:33

    Suzan:

    Niek!!!

    Zo en nou eindelijk aan de studie! haha, Ben blij dat je al veel leuke dingen hebt beleeft! Enne dat vliegen is geen straf met z'n uitzicht!

    Geniet er lekker van en de groetjes van arjan!

    Liefs, Suzan

  • 26 Januari 2011 - 10:43

    Renske:

    Hey Niek,

    Wat een supermooi filmpje, ziet er echt indrukwekkend uit
    Veel plezier daar nog, ik pas goed op je vriendinnetje!
    X

  • 26 Januari 2011 - 20:18

    Wilma:

    blij zeker, dat je nu eindelijk aan de studie kan??????!!!
    genieten maar groeten van hier uit havelte

  • 27 Januari 2011 - 17:24

    Trijntje:

    Heey Nick.
    Is er toevallig ook een Simon?
    Waarom die hoofdletters NETJES in de kast?
    Ik dacht dat je altijd netjes was.
    ZORG ervoor dat het NETJES blijft.
    Studeer ze en vergeet niet om plezier te maken.
    Tot horens.
    Groeten Bertus/Trijntje

  • 28 Januari 2011 - 09:35

    Mart Smeets (Diever):

    Ajax - NAC Breda: 4 -1

    Loting halve finale:
    Twente - FC Utrecht
    Ajax - RKC Waalwijk

  • 29 Januari 2011 - 19:29

    Wilma En Gerrit:

    hoi niek van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder
    Wij eten er jou gebakje er wel bij op.
    goed weekend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 28908

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: