Het was het wachten waard! (hoop ik) - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Het was het wachten waard! (hoop ik) - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Het was het wachten waard! (hoop ik)

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

07 Februari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Sorry sorry sorry laat ik daar maar mee beginnen. Na alle dreigmails en kogelbrieven ben ik dan toch onder de druk bezweken om een nieuwe blog te schrijven het was even wachten (waar ik natuurlijk zo mijn smoesjes voor klaar heb) maar hier is dan mijn story over de afgelopen 2 weken in Platteville.

Laat ik maar direct beginnen op vrijdag en dan na alle lessen gehad te hebben. We hadden namelijk ons eerste echt huis party op het programma staan. En ik kan wel zeggen dit was een zeer gezellig en geslaagd feestje. Zoals we het zelf noemen we hebben goed de Amerikaanse cultuur opgesnoven (namelijk power hour en beerpong!) zal jullie besparen wat het allemaal inhoud, maar je kunt vast wel raden waar het mee te maken heeft. Er waren hier ook weer genoeg mensen die wij niet kennen dus gingen maar gezellig aan de babbel! Al snel kwamen wij tot de conclusie dat de gemiddelde Amerikaan toch niet heel geografisch onderlegd is. Volgens 2 meiden ligt Nederland namelijk vlak bij Groenland! (Zaten ze toch aardig in de buurt hé!) toch maar even uitgelegd dat er een grote oceaan tussen zit en ze nog kennis laten maken met New Kids Turbo! Ons bed maar opgezocht rond een uur of half 3 en volgende dag lekker uitslapen.

Voor dit weekend hadden we nog niet zoveel plannen we hebben namelijk nog steeds geen auto dus is het lastig om hier wat te gaan doen. Dus ons doel voor dit weekend alle sites en autodeals bij langs speuren om een CHEAP car te zoeken. Helaas de autodealer was geen succes ze mogen namelijk van de staat geen oud barrel verkopen moet eerst helemaal gekeurd worden! Op de marktplaats van Amerika is wel veel te vinden. Na een leuke auto te hebben gespot, maar is gebeld en ja hoor dinsdag een afspraak om 5 uur! Zo de zaterdag ging redelijk snel voorbij met een beetje lamlendig rondhangen en socializen met andere hall bewoners. ‘s Avonds hadden we een film avond en dit duurde tot in de late uurtjes.

Op zondag hebben we nog wat homework gemaakt (het vervelendst aan studeren hier) en voor de rest een hele boel gegamed. In de avond keken we maar weer is een filmpje! Je moet toch wat hé!

Maandag hadden we natuurlijk weer gewoon college, maar goed ik zal jullie het saaie gedeelte maar besparen. De colleges zijn goed te volgen alleen soms vraag ik me wel is af! Serieus moet ik dit nou echt nog een keer horen. De simpelste dingen worden tig keer uitgelegd dus hopelijk onthoud ik het. Op dinsdag konden we dan eindelijk onze auto bekijken of toch niet? We vreesden even dat het niet door zo gaan er was namelijk een sneeuwstorm op komst, maar gelukkig de auto en de bestuurder kwamen toch op het afgesproken tijdstip. Prima auto zag er goed uit en leek op zich weinig mis mee. Even kijkje in de kofferbak en daar wel 6 flessen motorolie. Ze zei dat ze die moest meenemen voor haar vader! Ach, ja het zal wel hé, toch maar even het oliepeil checken en tot onze grote verbazing zat er geen olie in de motor. (je vraagt je nu vast af Niek weet je het zeker aangezien jij toch SUPER veel verstand hebt van auto’s) ja ik weet het zeker we hadden namelijk Lars bij ons en hij heeft 4 jaar autotechniek gestudeerd (toch handig hé die internationale contacten). Even een proef ritje maken en hij de auto reed wel goed niks mis mee. Tot wij alleen terug kwamen op de parkeerplaats en Lars tegen ons zei dat er een hele boel olie onder de auto lag. Ja, helaas dan gaat de koop over en de vrouw reed rustig weg zonder olie in de motor. (ik hoop dat ze veilig is thuis gekomen)

Ohja een niet onbelangrijk ding van die dag was dat de lessen voor woensdag waren gecancelled vanwege de sneeuwstorm! Dit moesten we natuurlijk vieren dus wij hup naar AJ en proosten maar.

De volgende morgen na de helse toch terug van AJ’s huis naar mijn room (dwars door alle sneeuw). Lag er toch denk ik wel zo’n 40 centimeter sneeuw en we konden geen kant meer op. Hele dag maar wat gerelaxt en films kijken. Aan het eind van de middag kregen we nog een mail van één van onze professors ze was morgen niet op school. Aangezien wij haar 2x zouden hebben donderdag dus ook vrij! Nee, dit hebben wij niet uitgebreid gevierd bij AJ, omdat de rest allemaal wel naar school moest!

Na de lessen van vrijdag zijn we met de orange car (die van Johan) naar Dubuque gereden en hebben daar tot in de late uurtje geskied! Dit was leuk om te doen vooral voor de andere jongens die hadden het namelijk nog nooit eerder gedaan. Onze Mexicaanse vriend Claudio was ook mee en het is nu toch wel een feit Mexicanen en sneeuw dat gaat niet samen. Ik denk dat hij op een stuk van 20 meter 10x is gevallen en zijn probleem was ook nog is dat hij niet zelf in de benen kon komen. Voor mij als “ervaren” skiër waren de pistes niet heel tof ofzo gelukkig was er een heel groot fun park met veel schansen en een half-pipe heb me dus wel vermaakt.

In het weekend stonden er minder leuke dingen op het programma had namelijk nog genoeg huiswerk te doen voor hier in Amerika en nog een beetje voor in Nederland. Heb het hele weekend dus behoorlijk lopen blokken want ik wilde namelijk om zondagmiddag 4 uur klaar zijn. Waarom zou je denken? Nou de superbowl final tussen de Green Bay Packers en de Pittsburgh Steelers staat op het programma. Wij waren natuurlijk voor de Packers en deze spelen in de magische kleuren “Groen & Geel”. Aangezien ik nog een trui met die kleuren heb, die maar aangetrokken en de wedstrijd gekeken! De wedstrijd was leuk om te zien en de Packers hebben ook nog is gewonnen. Één groot gekkenhuis hier in Wisconsin. Dit succes hebben we natuurlijk gevierd met een paar drankjes (je wint ten slotte niet elke dag de superbowl) deze dag maar vroeg gaan slapen, want maandag weer “vroeg” les (10 uur).

Zo dat was hem dan alweer voor deze keer. Ik hoop dat je hebt genoten van het stuk en dat je nu alweer uitziet naar mijn volgende blog. Dan ga ik nu nog even een hoofdstuk lezen en dan maar richting bed.

See you

Ps. Foto’s zijn te vinden via deze link http://www.jvkluitenberg.com/?page_id=148
Ja, Jerry is mijn persoonlijke huisfotograaf!

  • 08 Februari 2011 - 13:35

    Trijntje:

    Heey nick.
    Ik dacht al, hij heeft ons uit zijn adressenbestand geflikkerd.
    Maar gelukkig het lag niet aan ons maar aan JOU.
    En ja, het was het wachten waard.
    De volgende keer niet zolang wachten hé?, anders missen we de helft.
    Ik zou zeggen ga zo door.
    Met leren en genieten.
    Groetn uut Wapse city.

  • 08 Februari 2011 - 21:24

    Wilma:

    Heey Niek
    Gelukkig was er niets aan de hand met onze mail.
    nou, skieen zo maar even tussen door. geweldig toch.
    groeten van hier

  • 09 Februari 2011 - 22:02

    Heleen:

    WAAAAUW WAT EEN MOOI VERHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL :D

  • 11 Februari 2011 - 13:37

    Misha:

    Hey weer een super verhaal!
    maar zo als anderen ook al zeiden het wachten waard!
    de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 28908

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: