Gras in Zicht!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu Gras in Zicht!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

Gras in Zicht!!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

17 Februari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Dag beste mensen. Zoals je waarschijnlijk weer gezien hebt staat er weer een verhaal op mijn blog. Ja dat verhaal waaraan je nu begonnen bent met lezen en hopelijk stel ik je niet teleur. Ik heb me namelijk maar is bedacht iets meer info te geven over wat ik hier precies doe en wat ik allemaal van plan ben. Heb namelijk de afgelopen weken niet bijster veel beleefd, maar goed ik zal beginnen met wat ik wel beleefd heb en hopelijk bevalt het!

Goed ik was gebleven dat de Packers de superbowl finale hadden gewonnen en dit was de volgende dag goed te zien op school. Het leek wel een Groen & Geel invasie. Ik heb deze week natuurlijk weer keurig al mijn lessen gevolgd en ik zal even wat vertellen over welke lessen ik volg en wat het ongeveer inhoudt. (voor die gene denkt interesseert me niks scroll maar snel door, sla 6 paragrafen over en je kunt weer verder lezen) Ik volg hier 5 klassen namelijk, Human Performance, Manufacturing Systems Design, Work Measurement and Design, Engineering Continous Improvement and American Culture. Laat ik maar met het meest pittige vak beginnen.

Human Performance
Ja inderdaad ik vind dit het meeste pittige vak wat ik hier heb. Je moet namelijk HEEL VEEL termen leren. Verder gaat het voornamelijk over de mens en hoe je die kunt gebruiken en verschillende systemen. Hoe je mensen moet benaderen en kunt manipuleren in de goede zin van het woord. De professor is opzich wel leuk ze praat alleen de hele tijd over haar man Richard en die doet iets voor de overheid met vliegtuigen enzo. Dit vak heb ik 4 uur in de week waarvan 2 uur theorie en 2 uur lab klas.

Manufacturing Systems Design
Dit is een vak wat ik wel erg leuk vindt, maar wat wel aan de pittige kant is. We leren namelijk programmeren van robots in een productie lijn. Het is wel heel interessant maar wat ik al zei behoorlijk technisch en zoiets hebben we dus nog nooit gehad op Windesheim. Voor dit vak hebben we ons eigen lab waar een productie lijn staat. (niet heel groot) In alle lab klassen van dit vak leren we stapje voor stapje om elk punt in de productie lijn te programmeren.

Work Measurement and Design
Dit is wel een leuk vak en gelukkig niet in van de moeilijkste. Het is namelijk overeenkomend met wat ik op Windesheim allemaal al geleerd heb. Maar je leert bij dit vak om een bepaalde stap in het proces te optimaliseren. Hier leer je dan allemaal technieken voor om dit eerst in kaart te brengen en om er daarna een verbeterplan voor te schrijven, maar wat ik al zei niet het moeilijkste vak. Dit vak is erg goed te combineren met het volgende vak.

Engineering Continous Improvement
Wat ik al zei dat vak is erg goed te combineren met het vak hierboven. Hier leer je namelijk om een hele productie lijn te optimaliseren doormiddel van Lean Manufacturing dit heb ik gelukkig allemaal al gehad op Windesheim dus het is prima te volgen. Ik vind dit ook wel het film uurtje in de week! We kijken namelijk elke week wel weer een filmpje over een onderwerp. Het wordt allemaal beetje kinderachtig verteld aangezien het voor mij al de zoveelste keer is dat je dit hoort.

American Culture
Nou komt het geweldigste vak wat ik hier ongeveer volg. Of te wel het meeste onzin vak wat ik ooit heb gehad. Hierin moeten we namelijk Amerikaanse cultuur opsnuiven en daarover praten met andere internationale studenten. Onze docent voor dit vak is echt onozel! Ze draagt kleren van 80 jaren geleden met sport schoenen er onder en reageert op alles heel serieus. Het is een verplicht nummertje voor Internationale studenten en het levert mij wat vrije studie punten op! Na dit vak gaan we meestal even naar onze grote vriend Jordan. Die zit namelijk naast het lokaal en hij is een Nederland kunnen nog een beetje onze eigen cultuur op halen.

Ohja nog even wat algemene info over de lessen hier. Je krijgt echt super veel huiswerk en je hebt ongeveer 1x in de 2 weken een test/quiz deze moet je voor jezelf maken op internet, maar ze zeggen erbij je mag hem niet samen of met je boek op schoot maken. Handig joh zulke testen. Het is hier ook dood normaal op elke les papieren te krijgen met huiswerk en kleine projecten te krijgen. Het was even wennen maar dat heb ik wel onder de knie.

Zo ik zal weer even verder met de story. Nu ik mijn blog schrijf schieten me allemaal alweer dingen te binnen die ik graag nog met jullie wil delen. Eerst zal ik nog wat over de belevenissen vertellen en tot slot de plannen voor de nabije toekomst. Na weekje lessen volgen brak dan eindelijk het weekend weer aan. Die twee dagen waar ik in Nederland altijd zo naar verlang. Helaas hier nog in mindere mate, komt omdat we nog geen auto hebben en Platteville niet veel te bieden heeft. Het weekend start voor mij op vrijdag middag at noon (voor de niet Amerikanen die dit lezen 12:00) ik had met Mitch afgesproken om racquetball te gaan spelen. Dit is een soort van squash alleen iets grotere ruimte en grotere bal die beter stuitert. Hebben heerlijk anderhalf uur gesport en zeer veel fun gemaakt. Mitch en ik zijn aardig gelijkwaardig en kunnen beide slecht tegen verliezen! Voor deze avond stond er een houseparty op het programma. Voor 5 dollar onbeperkt drinken die viel aardig in de smaak. Heb deze avond heel veel leuke en gezellig nieuwe mensen leren kennen. Ook ben ik deze avond voor het eerst downtown Platteville gegaan. Samen met Wes die loodste mij overal naar binnen en het was zeer gezellig.

Die zaterdag naar de kapper geweest (beetje te kort) en ohja ook nog even naar de gunshop geweest. Haha echt super vet even wat wapens in me handen gehad en echt super gaaf gevoel is dat. Kunnen we alvast iets doorstrepen op ons doe listje (nu alleen nog er mee schieten en het is helemaal perfect) savonds ook weer een huisparty maar was toch wat minder gezellig. Toen we een lift naar huis kregen aangehouden door de politie onze chauffeur reedt namelijk een één richtingsweg in. Ik kneep hem al behoorlijk (bier op en geen 21 – bad combi hier) Jerry en Lars wilde direct de auto uit stappen, maar daar dacht de politie anders over je moet hier in je auto blijven zitten voor de veiligheid! Gelukkig het liep goed af en we konden doorrijden. Die zondag lekker lamlendig niks gedaan heerlijk!

Zo dan ben ik nu bij het gedeelte aangekomen om te vertellen wat wij allemaal van plan zijn. We gaan proberen zoveel mogelijk van onze plannen te verwezenlijken. Eerst moeten we een auto scoren, Mitch gaat dit weekend naar huis om de bus op te halen en die kopen we dan hoogstwaarschijnlijk. We zullen echt een keuze moeten maken met wat we hier allemaal willen gaan doen er is namelijk zoveel, maar dat komt vast wel goed.
Over 3.5 week staat er een week vakantie voor de deur en die willen we goed gebruiken. We willen eerst naar Mount Rushmore dan doorrijden naar Yellowstone National park, vanuit daar gaan we dan naar Zion National park en laatst but not least de Grand Canyon. Voor de aardigheid zal ik even wat foto’s er op zetten zo dat je kunt zien wat ons ongeveer te wachten staat. In een ander weekend willen we ook nog naar Niagara Watervallen en omdat we dan toch in de buurt zijn ook even naar Toronto. Verder staan er nog wat kleinere tripjes op de rol, maar dat zal ik een andere keer wel vertellen.

Ik ben namelijk al behoorlijk geschrokken als ik zo terug scroll. Mijn verhaal is namelijk echt veel langer dan ik verwacht en van plan was. Hopelijk is het niet te groot voor jou en wacht je nu alweer op mijn volgende verhaal. Voor vragen of opmerkingen kun je een reactie plaatsen en ik zal proberen hem te beantwoorden. Ook vind ik het hartstikke leuk om al jullie reacties te lezen en ook voor de mensen die geen reactie achter laten bedankt voor het lezen.

Ps. Vergeet ik helemaal te vertellen waarom ik deze blog de titel heb gegeven “Gras in zicht!” het weer wordt hier namelijk steeds een beetje beter. In het begin hadden we nog wel is -23 maar het wordt beter. We kunnen steeds meer gras zien en gelukkig maar ik ben die sneeuw namelijk wel behoorlijk zat. Alleen de locals zeggen wel dat het nog wel even kan duren voor het echt aangenaam temperatuurtje is nou daar wachten we dan nog wel even op!

See you!

  • 18 Februari 2011 - 06:28

    Pa En Ma:

    Hallo Niek.
    Wederom een leuk verhaal.
    War betreft de studie: Bepaalde lessen spreken mij wel aan.
    Als je terug bent in Nederland kun je bij mij op het werk zo verder helpen om de robots te programmeren.
    Veel succes met de studie, en mbt de reisplannen: Een perfecte keus om de trip te maken zoals jullie van plan zijn.

    Groeten van je papa en een kus van mama

  • 18 Februari 2011 - 07:52

    Wilma:

    nou alseen baan straks niet te vinden is waarvoor je gestudeerd hebt, kun je altijd nog schrijver worden. leuk verhaal
    succens maar weer en tot de volgende keer

    wilma

  • 18 Februari 2011 - 11:44

    Jolyn:

    WOW te gek die foto's... hopelijk gaat het lukken met die bus, kunnen jullie op pad!

  • 18 Februari 2011 - 20:40

    Justen Kamphuis:

    Hee Niek!

    Gaat lekker daar zo te lezen! Leuk man!
    Veel plezier met de dingen in de vakantie, ik wacht op de foto's en het volgende verslag!

    Ciao,

    Justen

  • 20 Februari 2011 - 19:42

    Heleen:

    Wauw slijmbal :p 'ook voor degenen die niet reageren'! Volgens mij werd ik er laatst vrij hard op afgerekend dat ik na het lezen niet op je blog had gereageerd ;) Pest je Jerry niet te veel? :p

    Greets

  • 20 Februari 2011 - 20:55

    Webmaster:

    Jerry pesten?
    Ik zou niet durven!
    jerry is nameijk vet sterk krijg je zo een klap voor je kop!

  • 22 Februari 2011 - 12:15

    Arjan En Suzan:

    Hé Niek!

    hopelijk hebben jullie ondertussen de bus in bezit en kan het rond scheuren beginnen! Geniet er lekker van enne die lessen dat komt ook wel goed zo te lezen!

    Liefs, Arjan en Suzan

  • 22 Februari 2011 - 14:38

    Webmaster:

    WOEHOE

    Eerste auto gekocht!(H)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 28905

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: