The A-Team - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu The A-Team - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Niek Boerhof - WaarBenJij.nu

The A-Team

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

28 Februari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Zo daar zijn we dan weer. Ja, inderdaad ik leef nog, had niet veel gescheeld, maar ik ben er nog. Ik heb namelijk last gehad van een oog ontsteking. Geen pretje kan ik je vertellen. Het begon vrijdagavond ik begon al wat minder te zien, maar goed (bikkel) ik dacht gaat vanzelf wel over. De volgende morgen kon ik al niet meer mijn linker oog open krijgen, zat helemaal dicht met dikke prut. Die zaterdag dus ook niet zoveel gedaan beetje lamlendig hangen en hopen dat mijn oog overging. Zondagmorgen weer het zelfde liedje het werd al wel wat beter, maar de eerste paar uur van de dag keek ik met rechts. Op maandag naar de dokter en oog druppels gekregen, gelukkig is het nu bijna over en ga ik weer met 2 ogen door het leven. (toch wel zo handig)

Terug naar zondagmiddag. Ja, zoals ik al verteld had in mijn vorige verhalen Mitch ging de Van ophalen. Eindelijk arriveerde hij dan met de Van in Platteville. Hij kwam op onze kamer en gooide direct de sleutels naar mij en zei: ‘Good luck’. Wij natuurlijk direct ritje maken en hij rijdt prima! Er was alleen 1 klein probleempje. De ouders van Mitch vonden het niet fair om de auto te verkopen voor $ 200, - (normale auto hier $ 1400, -) nee we konden hem wel kopen voor $ 100, -. Toch gewoon geweldig wij hebben een goed rijdende auto voor 75 euries! Mankeren wel wat kleine dingentjes aan maar goed voor 4 maanden. Ik heb nog geen foto’s gemaakt, maar die komen nog we zijn namelijk van plan om de bus zwart te verven met een rode streep erop ( Ja, inderdaad the A-Team) laat dat ook nou net onze kentekenplaat zijn “A TEAM NL” vet toch? Moeten ons zelf toch een beetje famous maken hier in Amerika.

Op maandag begon de les week weer en zijn we er weer flink tegen aan gegaan. Aan het huiswerk ben ik nu wel gewend. Gewoon gelijk uit school even aan de slag en dan heb je daarna lekker vrij. Sporten doe ik tegenwoordig tussen de lessen dus dat komt ook helemaal goed. Ja, ik kan elke keer wel vertellen wat ik allemaal precies doe in de les, maar ik bespaar de details voor de meeste denk ik nogal saai.

Aangekomen bij vrijdag, eindelijk weer weekend en wat voor een weekend. Mitch had namelijk zijn eigen auto nog bij zijn ouders staan en die moesten we wel even ophalen. Gelijk een leuke gelegenheid om zijn familie te leren kennen, ohja en om natuurlijk met wat rifles te schieten! (niet onbelangrijk) Om 3 uur gingen we richting Cochrane (3 uurtjes rijden) wij deden er wat langer over, omdat we nog allemaal dingen moesten doen. Gitaarshop op de foto met “Bigest Sixpack of the World en natuurlijk wat kogels kopen. We hadden met zijn 3en (Jerry, Dennis en ik) wat geld bij elkaar gelegd en zo konden wij voor $ 100, - dollar aan kogels kopen. De reis naar Cochrane was erg mooi en zelfs Wisconsin is al mooi om te zien. Veel heuvels en leuke dingen om te bekijken. Rond een uur of 9 kwamen we aan bij het huis van Mitch en hebben daar kennisgemaakt met zijn familie. Hele aardige mensen en ze wilden echt alles voor ons doen. Gelijk even een dealtje gesloten, als wij de volgende morgen zouden helpen in de stal zou Mitch zijn moeder ontbijt maken. Zo gezegd zo gedaan en wij dus in de stal helpen. Was wel leuk om te doen (Ja, had je niet verwacht hé) maar ik zat toch wel met smart te wachten op dat ontbijt. Gelukkig met een reden ik heb heerlijk Amerikaans ontbijt gehad; pancakes met aardbeien, scramble eggs en cornflakes.

Na het ontbijt moest het dan echt gaan gebeuren. Na heel wat ballonen te hebben opgeblazen en wat targets te hebben neergezet konden we eindelijk gaan schieten. Dit was echt super gaaf, maar dan ook echt super gaaf. We begonnen met het kleinste geweer en gingen steeds zwaarder. In totaal hebben we met 6 verschillende geweren geschoten en was echt awesome. Ik zal hieronder staan de dingen die we allemaal geraakt hebben.

- 80 Ballonnen
- 2 appels (hit by myself)
- Koelbox
- Spuitbussen
- Eigengemaakte targets
- Één printer

In totaal hebben we meer dan 600 kogels afgeschoten en was een hele leuke ervaring. Het ging mij dan ook wel goed af, ook al was de terugslag soms minder prettig. Die 2 appels die ik geraakt heb ben ik wel trots op. De ene lag namelijk op ongeveer 70 meter en de ander op 90 meter en dat is toch een behoorlijk eind. (Sniper ni-iek) Aan het eind van de middag hebben we weer heerlijk gegeten en zijn daarna weer richting universiteit gegaan.

Op zondag heb ik niet zoveel beleefd. Ben druk voor school bezig geweest (deze week beginnen namelijk de tentamens) en wat spelletjes gespeeld. Zo ik denk dat ik wel weer klaar ben voor deze keer. Het is misschien niet zo lang maar ik hoop toch dat je het met plezier hebt mogen lezen.

See you in a bit


Ps. Geen idee of jullie dit lezen, maar Guus en Plony bedankt voor jullie kaartje :D

Ps2. Ik zal proberen zo snel mogelijk de foto’s en filmpjes online te krijgen (Jerry even aan het werk zetten) dus die komen nog!

  • 01 Maart 2011 - 06:53

    Suzan:

    Hé Niek!

    Jeetje een gevaar wordt je nog met dat schieten! haha, wel knap hoor die appels! maar in het vervolg mag je ze ook wel opeten hoor :P

    Succes met je tentamens!

    Liefs!

  • 01 Maart 2011 - 09:56

    Mariët:

    Broertje,

    Weer erg leuk verslagje hoor:d
    Ben uiteraard ook super trots op je 2 appels van zo'n afstand met ook nog een ontstoken oog!! Wie kan dat je na doen:P
    Dit weekend krijgen we de laptop van Arjan en Suzan te leen en kunnen we ff weer bijkletsen.. Laptop stuk gegaan:(
    Succes met leren en je tentamens..

    Liefs,

  • 01 Maart 2011 - 15:57

    Guus :

    Ha die Niek.
    Als ik dat reisverhaal lees vraag ik mij af waarom je daar voor studie bent.
    Als ik dat zo lees ben je volgens mij echt geschikt voor cowboy. Je schiet er maar op los, koop een oude auto, gaat een stal uitmesten, eet een boerenontbijt enz.
    Maar alle gekheid op een stokje. Je een beetje kennend, denk ik toch wel dat je heel serieus met je studie omgaat. Wat een voorrecht dat je van je moeder zo'n stel goede hersens hebt gekregen of misschien van je vader.
    Ik mag niet jaloers zijn, maar bovenstaand verhaal lijkt mij ook nog wel wat, alleen de studie zou me misschien wat moeilijker afgaan. Niek, veel sterkte en plezier. Ik denk aan jou.

  • 01 Maart 2011 - 16:17

    Plony:

    Heeeeeeeee Niek,
    Nou ik heb je verslag ook gelezen hoor!
    Schitterend zo'n verhaal.
    Ook fijn dat je ogen het weer doen zalk maar zeggen.
    Hier an de Noordes gaat alles prima, we missen je in de groep.
    Vanmiddag nog bij je moe op de koffie geweest. Ze verteld altijd blij over jou!!
    Ook succes met je tentamens natuurlijk, want die moet je ook nog even tussendoor doen.
    Groetn vanuut ons mooie dorp.

  • 01 Maart 2011 - 22:34

    Pa En Ma:

    Hallo zeun.

    Wederom een leuk verhaal.
    Wat het schieten betreft:
    Het is voordeliger om een auto te kopen dan een middagje schieten.
    Misschien kun je vakantie werk doen Jan en Gerrit.
    Succes met je tentamens en veel plezier. Het laatste zal wel lukken.

    Groeten ut Diever

  • 06 Maart 2011 - 09:33

    Roanne:

    We zeggen toch dat we vaak hetzelfde denken en doen?
    Nou bedankt, heb 2 ontstoken ogen haha.
    Ben vast besmet via skype!


  • 01 April 2011 - 14:38

    Gerben:

    veel plezier en doe de groeten aan je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Studie Wisconsin

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 28911

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 25 Mei 2011

Studie Amerika

Landen bezocht: